Microsoft udostępnił Excel API. Co to oznacza?

tablet-1442900_1920

Czym jest Excel API?

Excel API to Application Programming Interface czyli interfejs programistyczny aplikacji. Excel API określa sposób komunikacji między programami. Dzięki Excel API możliwości programu Excel mogą być wykorzystywane również w połączeniu z innymi aplikacjami. Może być to zarówno uzupełnianie komórek arkusza treścią wprowadzoną w innych aplikacjach. Mogą też zostać wykorzystane ogromne możliwości formuł Programu Excel.

Co z tym można zrobić?

Excel API już znajduje zastosowanie w popularnym serwisie Zapier. Zapier wykorzystuje API różnych programów dzięki czemu współpracują one ze sobą. W ten sposób powstają nowe niezwykłe rozwiązania, mające na celu automatyzację i przyspieszenie naszej pracy. Po skonfigurowaniu wybranego procesu nie bierzemy w nim dalej udziału. Na chwilę obecną na stronie Zapiera znajdziemy prawie 80 tego typu rozwiązań z użyciem programu Excel.

Przykłady

Na przykład za każdym razem gdy nowa osoba zapisuje się do naszego newslettera kopiujemy ręcznie jej adres e-mail do nowego pliku Excel. W przypadku wykorzystania procesu i Excel API rzecz dzieje się poza nami uwalniając cenny czas. Nie ma dalszej potrzeby aby manualnie kopiować tego typu dane. Inne przykłady to:

  • W pliku Excela pojawia się nowy wiersz —-> ten wiersz jest kopiowany automatycznie do pliku w Google Sheets
  • Pojawia się nowy kontakt w Google Contacts —-> automatycznie dane tego kontaktu dodawane są w nowym wierszu pliku programu Excel
  • Zostaje wypełniona nasza ankieta w Survey Monkey —-> automatycznie odpowiedzi z ankiety kopiowane są do arkusza programu Excel
  • W aplikacji Toggl pojawia się nowe zadanie z czasem, jaki to zadanie zajęło —-> informacja ta jest dodawana do nowego wiersza programu Excel
  • Nowy subskrybent zapisuje się do naszej listy w Mailchimp —-> adres mailowy zostaje przekopiowany do arkusza programu Excel

Można stworzyć dwustopniowe sekwencje ale także pięciostopniowe. W ten sposób gdy ma miejsce zdarzenie inicjujące, uruchamia się proces a kolejne kroki są odpalane automatycznie, właśnie dzięki API.

Co trzeba zrobić aby to działało?

  • Trzeba mieć utworzone konta w poszczególnych aplikacjach, których chcemy użyć do automatyzacji jakiegoś działania.
  • Należy wybrać jeden z procesów z Excel API ze strony Zapiera.
  • Zgodzić się na połączenie i nadanie Zapierowi części uprawnień do naszych kont aby proces mógł się odbyć.
  • Następnie Zapier poprosi nas o przetestowanie procesu i sprawdzenie czy wszystko działa jak należy.

W przypadku Excela, konieczne jest posiadanie Microsoft Office 365.

I już! Dalej cieszymy się uwolnionym czasem i wykorzystujemy go w inny sposób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.